آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

درباره ازمیر

 موقعیت ازمیر

ازمیر که در پشت پیاده روهای آراسته شده با نخل و خیابانهایی که کرانه های ساحلی رادنبال میکنند,از دامنه های کوههای اطراف با شیبهای پلکانی افقی به آرامی بالا میرود. ازمیر ازنظر وسعت سومین شهر بزرگ ترکیه ودومین بندر ترکیه بعد از استانبول می باشد. ازمیر شهری سرزنده وبسیار زیبا بوده ودرمدت فستیوال بین المللی هنردرماه ژوئن وجولای بازدیدکننده های بسیاری را به سمت خود میکشد. 

 

منبع : http://turkey12.com/

کرانه های دریای اژه در کشورترکیه از جمله زیباترین چشم اندازهای این کشور می باشد.کرانه ی ساحلی باشکوهی که آبهای شفاف دریای اژه بدان برخورد میکند و منظره ی بسیار شگفت انگیزی را به وجود می آورد.در طول ساحل  ازمیر بسیاری ازمناطق قدیمی توسط باغهای زیتون,پرتگاههای سنگی وجنگلهای کاج احاطه شده اند.
ازمیر با داشتن اسکله های ماهیگیری زیبا و نیز بقایای تمدن های باستانی مربوط به 5000 سال قبل تاریخ ,سالیانه گردشگران ,عکاسان,مشتاقان ورزش,قایقرانان و باستان شناسان بسیاری را به سمت خود جذب میکند.
ازمیر, زادگاه هومر شاعر پرآوازه ,که درزبان ترکی " ازمیر زیبا " نام دارد؛برفراز یک خلیج بلند و باریک واقع شده که به مرورزمان ودراثر برخورد کشتیها و قایقهای تفریحی به آن,شیاردار شده است.  

  

آب و هوای ازمیر

آب و هوای ازمیر کلا مثل آب و هوای ایران چهار فصل دارد تابستانها نسبتا شرجی می شود چون کنا دریا قرار دارد و زمستانها سرد پائیز متوسط و بهار آب و هوای عالی را دارد 

  

اطلاعاتی مختصر راجع به مراکز خرید ازمیر

در خیابان های ناحیه کمرالتی مارکت می توان عتیقه های افسون کننده ، جواهرات ظریف و خوشایند ، تنوع وسیعی از البسه و انجیر و کشمش خشک را که در ناحیه پر رنگ و نگار ، غذاهای خاص محلی ترانچا وچیپورا را که دو نوع ماهی دریایی هستند سرو می کنند. در پیاده روهای تفریحی کوردن  در السنجاک و کارشی یاکا و در خیابان جمهوریت و نیز در پاسپورت شیکترین و عالیترین مغازه ها را می توان دید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.