آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

دیدنی های آنکارا

۱-معبد آگوستوس و روم آنکارا  

Temple Of Augustus and Rome بعد از فتح آناتولی مرکزی توسط امپراتوری روم ، در قرن قبل از میلاد ساخته و آنکی رانوم Ancyranum Monumentum  نیز نامیده می شود. در قرن دوم ، رومی ها آن را گسترش دادند و در قرن پنجم توسط بیزانسی ها  به کلیسا تبدیل شد. این مکان در ناحیه یولوس و در مجاورت مسجد حاجی بایرام قرار گرفته است. 

 

۲- تئاتر رومی آنکارا 

Ankara Rome Tiyatrosu Roman Theatre در سال 1982 کشف و حفاری آن از سال 1983 آغاز شد. ساخت این مکان به قرن دوم بعد از میلاد بر می گردد. مجسمه های رومی که در اینجا پیدا شده اند ، در موزه تمدن آناتولی در معرض نمایش قرار گرفته اند و بخش جایگاه تماشاچیان هنوز در دست حفاری است. 

 

۳- قلعه آنکارا 

Ankara Citadel نماد شهر آنکارا است و بر روی تپه ای به ارتفاع 978 متر در منطقه یولوس ، بنا شده. احتمالا این مرکز در دوران هیتایتی ها Hittits به دستور میداس پادشاه آنکارا ، به عنوان پادگان ساخته شد ؛ سپس گلاتین ها و بعدها رومی ها آن را تکمیل کردندو گسترش دادند. امروزه یکی از مکان های دیدنی و تاریخی آنکارا محسوب می شود. 

 

۴- اطلاعاتی مختصر راجع به موزه فرهنگ در آنکارا  

موزه فرهنگ روبروی خانه اپرا در بلوار طلعت پاشا قرار دارد. در این موزه مجموعه نفیس از صنایع دستی مربوط به فرهنگ عامه و آثار مربوط به مساجد دوران دوران سلجوقی و عثمانی به نمایش گذاشته شده است. این موزه هر روز غیر از دوشنبه ها باز است. 

 

۵- موزه هوانوردی در آنکارا 

موزه هوانوردی در منطقه اتیمسگوت قرار گرفته که در آن مدلهای کوچک و بزرگ هواپیما ها و همینطور عکس های هوایی به نمایش گذاشته شده است. این موزه همه روزه غیر از روزهای دوشنبه و سه شنبه باز است. 

 

۶- موزه نقاشی در آنکارا 

موزه نقاشی و مجسمه سازی در نزدیکی موزه فرهنگ قرار دارد که مجموعه غنی از هنر ترک متعلق به اواخر قرن 19 تا به امروز را در خود جای می دهد. در این موزه همچنین گالری هایی برای نمایش آثار مهمان وجود دارد. موزه نقاشی همه روزه غیر از روزهای دوشنبه باز است. 

 

۷- موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا  

در موزه رادیو و تلویزیون ترکیه TRT آثار و ادوات مربوط به دوران آغازین فعالیت رادیو در ترکیه از جمله گرامافون ها و رادیو های قدیمی  به نمایش گذاشته شده است. این موزه در ساختمان مرکزی هیات مدیره رادیو و تلویزیون ترکیه در منطقه اورن واقع شده است. موزه رادیو و تلویزیون روزهای دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه از 11 صبح تا ساعت 15 باز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.