آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

دیدنی های ازمیر

۱- پارکهای زیبای ازمیر  

کولتور پارک KültürPark محل اصلی برپایی نمایشگاههای بین المللی ازمیر بوده وشامل یک فضای سبز سرگرم کننده , باغ وحش, رستوران و باغهایی آرام می باشد.
الف پالم OlofPalm واقع در کارشی یاکا مکانی آرامش بخش برای توقف و استراحت است.این پارک دارای امکانات ورزشی نیز می باشد.
پارک ادنان سایگون Adnan Sayun , مرکزی است برای فعالیتهای هنری؛وبا داشتن یک آمفی تئاتر مخصوص کنسرتها وتولیدات نمایشی مکانی برای برپایی برنامه های مفرح در ازمیر می باشد.
پارک موامراکسوی Muammer Aksoy نیز یک پارک زیبای ساحلی با چشم اندازی زیبا از خلیج ازمیر است. 

 

۲- بنای یادبود آتاتورک ازمیر نمادی از آزادی  

در مرکز میدان جمهوریت Cumhuriyet Meydanι , بنای یادبودومجسمه ای از آتاتورک نشسته برروی اسب رو به دریا قراردارد.این بنای بسیار زیبای ازمیر در سال 1933 به منظور گرامیداشت یاد وخاطره ی آزادسازی ازمیر توسط نیروهای ترکیه افراشته شد.  

۳- آسانسورپیاده روی رویایی ازمیر  

محله ی قدیمی آسانسور ازمیرAsansӧr  که با نام محله ی یهودیها نیز شناخته می شود, مملو از خانه های قدیمی است که باز سازی شده اند.داریو مرنو سکاقی Dario Moreno Sokağι , بالابری است که در قرن 19ساخته شده توسط داریو مورنو ساخته شده ودر بالا به صورت پیاده رویی به طرف مرکز شهر است.این پیاده رو با ارتفاع 51 متر,گذرگاهی را بین خیابانهای پایینی و بالایی فراهم میکند.رستوران آسانسور در قسمت بالا چشم انداز زیبایی را از شهر ازمیر در پیش روی بیننده قرارمیدهد.  

۴- ساعت کولسی نماد شهر ازمیر  

ساعت کولسی Saat Kulesi   یا برج ساعت سمبل ونماد شهر ازمیربوده ودر قلب شهر و درمیدان کناک Konak  قراردارد. این برج هدیه ای از جانب سلطان عبدالحمید بوده که در سال 1901 به سبک عثمانی وبا تزیینات زیبا ساخته شده است.  

۵- قدیمی ترین کلیسای ازمیر  

کلیسای سنت پلیکارپ Saint Polycarp , قدیمی ترین کلیسا در ازمیر بوده و سمبلی است از هفت کلیسا.بنا به روایاتی آپوکالیپس Apocalypse مقدس که در 155 بعد ازمیلاد ودر سن 86 سالگی به دست رومیها به شهادت رسید؛وقتی توسط آنهابه سمت چوبه ی مرگ برای سوزاندن برده شد,شعله های آتش اورا لمس نکردند بنابراین وی را به وسیله ی ضربات شمشیر به قتل رساندندو این کلیسا را برای او در این مکان بنا کردند.  

۶- کانالهای تاریخی ازمیر 

کانالهای شیرینیرȘirinyer و یشیل دره Yeșildere ,دو نمونه ی عالی از معماری رومی است که از روی رودخانه ی ملسMeles که در آن زمان ودر تمام عصر روم شرقی و عثمانی ها آب ازمیر را فراهم میکرد؛ عبور میکنند.  

۷- آگورا یا بازار ازمیر  

آگورا Agora یا بازار , در محله ی نامازگاه ازمیر Namazgah,در دوره ی اسکنر بزرگ بنا شده است . ولی قسمتی از آن که امروزه باقی مانده به زمانی بازمیگردد که این بنای زیبا بعد از یک زلزله ی سهمگین در 178 قبل از میلاد مسیح ,تحت حکومت مارکوس اریلیوس دوباره بازسازی شده است.  

۸- کادیفه کاله در خلیج ازمیر  

در کادیفه کاله Kadifekale ازمیر ,خرابه های بی نظیردیواره های یک قلعه دیده می شودکه در دوره ی سلطنت اسکندر بزرگ ساخته شده اند؛این مکان زیبا چشم اندازی زیبا ازخلیج ازمیر را دراختیار بیننده قرارمی دهد.  

۹-  ازمیر شهری در قلب تاریخ

درحفاری های انجام شده دربایراکلی Bayrakli در ازمیر معبدی اهدا شده به آتنا الهه ی عشق و مهارت , وبقایای دواره های شهری متعلق به ایونین ایها مربوط به قرن هفتم و پنجم قبل از میلاد از زمین بیرون آورده شده است.  

۱۰- موزه باستانشناسی ازمیر  

در نزدیکی میدان کناک یک مجموعه برتر از اشیای عتیقه را شامل تندیسهای از پوسایدون و دیمتر که در زمان باستان در میدان شهر مستقر بودند، در خود جای می دهد. دوشنبه ها تعطیل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.