آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

خانه‌های اشرافی‌، مقاصد جدید گردشگری ترکیه

صدها خانه اشرافی در یکی از شهرهای ترکیه به مقاصد جدید گردشگری این کشور تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه قصد دارد صدها خانه اشرافی در شهر «طرسوس» را به مقصد جدید گردشگری تبدیل کند.

به گزارش حریت‌، شهر تاریخی "طرسوس" حدود 900 خانه تاریخی اشرافی را در خود جای داده است که در این میان 300 خانه در فهرست میراث ملی ترکیه به ثبت رسیده‌اند.

خانه‌های اشرافی طرسوس که بیشتر آنها از معماری منحصر به فردی بهره می‌برند، قدمتی بیش از یک قرن دارند و قرار است در قالب طرح جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه تا پایان سال 2014 ،‌ 18 خانه مرمت شده و به عنوان موزه و یا هتل مورد استفاده قرار گیرند.

در این راستا از تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه دعوت به عمل آمده و پیش‌بینی می‌شود اجرای این پروژه نقش بسزایی در جذب بیشتر گردشگران به ترکیه داشته باشد.

منطقه طرسوس ترکیه علاوه‌بر خانه‌های اشرافی آثار تاریخی فراوانی از عصر برنز، عصر سنگ و همچنین تمدن روم باستان را نیز در خود جای داده که از آن جمله می‌توان به بنای تاریخی مشهور «دروازه کلوپاترا» اشاره کرد.

ترکیه در حال حاضر سالانه حدود 25 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت این کشور قصد دارد این رقم را در سال 2023 با میزبانی از 50 میلیون گردشگر به 50 میلیارد دلار برساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.