آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

فرهنگ قبرس شمالی ( قبرس ترک )

زبان

زبان رسمی مردم قبرس شمال ترکی می باشد ، اما انگلیسی نیز بعنوان زبان دوم مکالمه می شود.  

 

به ادامه مطلب رجوع کنید! 

 

گردآوری : گروه خبری اولدوز توریسم 


مذهب

اکثریت قبرسی ها مسلمانند گرچه بطور عادی به مساجد نمی روند و لباس مذهبی نمی پوشند اما مراسم مذهبی را جشن می گیرند .

خوراک

همیشه فرهنگ هر مکانی به آشپزخانه اش برمی گردد و قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. آشپزی قبرسی ها همانند ساکنینش منحصر بفرد است.
هر منطقه ذائقه مخصوص خود و گاهی ترکیبی از مزه های بی نظیر مدیترانه، ترکی و خاورمیانه را دارد که انتخاب غذا نیز به همین موضوع بستگی دارد . در شهرهای بزرگ تعدادی از رستوران های بین المللی، غذاهای اطراف جهان را نیز ارائه می دهند.
غذاهای خاص رستوران های قبرس ترک شامل مزه ، انواع کباب ها (بره ، مرغ یا ماهی) و پس غذاهای میوه و قهوه می باشد. مزه مجموعه ای از پیش غذاهای سرد و گرم است مانند کوفته ( گلوله های گوشتی ) ، ماست با نعناع ، حلیم ( پنیر شیر بز) .یکی ازغذاهای ویژه قبرس ترک شفتالی است (کباب شفتالو) که با گوشت ریز، پیاز خرد و ادویه تهیه شده که در چربی بره پیچیده وبریان می شود. غذاهای دیگر از قبیل غذاهای آبکی شامل ماهی خیسانده در ماست و آبلیمو، دسرهایی از قبیل لکما (نان شیرینی گرد و حلقه ای در شیره) ، اِکمِک کَدیف با کِرم (پودینگ نان قبرس ترک) یا باقلواهایی که به تازگی میوه های کنده شده وبه شیرینی هندوانه ، پرتغال و انجیر هستند . غذاهای خانگی قبرس شمالی خوشمزه است اما این غذاها تنها در چند رستوران آنجا پیدا می شود که باید آن رستورانها را بشناسید .غذاهای سنتی از میوه تازه و فراوان ، سبزیجات ، گیاهان و ادویه تهیه می شود که از بسیاری ازعطاری ها و جشنواره های غذایی، مغازه ها و سوپر مارکت ها خریداری می شوند . همچنین غذاهای قبرس ترک با ظروفی از سبزیجات مانند دلمه یانچی بسته بندی می شود (برگ مو که با برنج، پیاز و گوجه فرنگی پر می شود)، فلفل و گوجه فرنگی پر شده ، سیگارا بورک (پنیر سفید سرخ شده پیچانده شده در کلوچه) ، کوفتسی بلغور (دانه های گندم خرد شده) و باقالی های پخته شده خانگی ، گیاهان تازه مانند آویشن ، رازیانه و پونه کوهی که در ماه جون آماده کندن هستند.

زندگی خانوادگی

برای قبرسی های ترک خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین بیشتر اوقات فراغتشان با خانواده سپری می شود که دور هم جمع شوند یا در مراسم عروسی شرکت می کنند. در تمام شهرها و حتی برخی از دهکده ها اغلب در اوایل تابستان فستیوالهایی برگزار میکنند.

صنایع دستی

قلابدوزی لفکارا یکی از سنن قبرس باستان است که به دوره ونیزی برمی گردد. نمونه های زیبای روتختی ، رومیزی، ابریشم و روسری هایی که با قلابدوزی توری و با تار و پود مشخص بافته می شوند . یکی دیگر از سنت های قبرس باستان مخصوصاً در گازیماگازا فرش بافی است . گلیم (قالیچه های کوچک) با طرح ها و الگوهای رنگی جزء بهترین سوغاتی ها بشمار می رود. در حالی که سبدهای چوبی بافته شده هنر دیگر قبرس است که در تمام محل ها و برای کلیه توریستی ها عمومیت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.