آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

آژانس مسافرتی پارمیدا

خدمات مسافرتی ترکیه و دیگر کشورهای جهان

اطلاعات عمومی درباره قبرس شمالی

جمهوری قبرس کشوری جزیره ای است در شرق دریای مدیترانه که پایتخت آن نیکوزیا است. این کشور به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم می شود که در آن هر دو زبان ترکی و یونانی رسمی هستند. یونانی ها ارتودوکس و ترک ها مسلمان هستند. 

این جزیره از شمال با ترکیه، از جنوب با مصر، از شرق با سوریه و از غرب با یونان همسایه است. این جزیره یکی از مقاصد مهم گردشگری دریای مدیترانه است و سالانه بیش‌ از 4/2 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند.

مساحت قبرس 9252 کیلومتر مربع، جمعیت آن طبق برآورد سال 2008،  801622 نفر، واحد پول آن یورو و پیش شماره تلفن آن 357 است.

همچنین قبرس عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع نیز می باشد.

قبرس در سال ۱۹۶۰ استقلال خود را از بریتانیا کسب کرد و حکومت مستقل قبرس براساس مشارکت جوامع ترک و یونانی در اداره امور این جزیره اعلام موجودیت کرد و بریتانیا، یونان و ترکیه حق حاکمیت دولت قبرس را تضمین کردند. بخش ترک‌ نشین قبرس در سال 1983  اعلام استقلال کرد و نام خود را جمهوری ترک قبرس شمالی گذاشت. جمهوری ترک قبرس شمالی که معمولا قبرس شمالی خوانده می‌شود توسط هیچ کشوری به جز ترکیه به رسمیت شناخته نشده است.درمیان گردشگران و دوستداران طبیعت، مدیترانه همواره به داشتن سواحل  دلفریب و زیبایش شناخته شده است. قبرس شمالی نیز از این موهبت مدیترانه‌ای برخوردار بوده و سواحل سحرانگیز این منطقه با جادوی آب زلال و شن‌های درخشان خود قلب تمام گردشگران ورودی به این منطقه را به تسخیر خود در می‌آورند.

در کنار این سواحل زیبا و پهناور جزیره، آب و هوای گرم مدیترانه‌ای، آفتاب دل‌انگیز و آسمان آبی قبرس شمالی، جمعیت زیادی از گردشگران را به سمت خود جلب می‌نماید. شنا، غواصی، و انواع ورزش‌های آبی از مهمترین تفریحات گردشگران در سواحل قبرس شمال محسوب می‌گردند.

ورود لاک‌پشت‌ها به سواحل جزیره برای تخم‌گذاری و همچنین شنای دلفین‌ها در نزدیکی سواحل را می‌توان از جلوه‌های چشم‌نواز مناطق ساحلی قبرس شمال نام برد،  درمیان سواحل طلایی قبرس شمال، رقابت زیادی میان پلاژها جهت میزبانی از گردشگران این  منطقه وجود داشته و سرویس‌ها و خدمات ارائه شده در این پلاژها از سطح بسیار مطلوبی برخوردار می‌باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.